احتراماً، پیش از ثبت سفارش، برای اطلاع از قیمت‌ و موجودی، با ما تماس حاصل فرمایید.
رنگین کالا | فروشگاه تخصصی سرو و پذیرایی

شهرزاد قصه ها

Saturday، ۲۶ Tir ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی پیکره شهرزاد از چینی زرین ایران و تنوع رویه آرایی های آن بپردازیم .

منظور از پیکره و رویه آرایی

پیکره در لغت به معنی قالب ، تمثال و ساختار فیزیکی محدود به طول و عرض است . رویه آرایی نیز به معنی طرح ، نقش و نگار و آراستن پیکره است که هر دو مفهوم برخواسته از هنر مجسمه سازیست .

این هنر اصیل ایرانی در حدود چهار هزار سال پیش آغاز و در دوران حکومت هخامنشیان ، توسط کوروش کبیر و در ادامه توسط خشایار شاه و داریوش شاه ، بیش از هر زمان دیگری به رخ جهانیان کشیده شد . آثار آن بعد از گذشت 2500 سال کماکان در تخت جمشید و نقش رستم به چشم میخورد تا جایی که گردشگران از تمام نقاط جهان برای دیدن این آثار باستانی زیبا و هنر پیکره آرایی ایرانیان باستان به کشور عزیزمان می آیند و از مشاهده آن حیرت میکنند.

پیکره ی شهرزاد طرحی کم نظیر و زیبا از دل تاریخ کهن ایران با روی آرایی (طراحی) جدید میباشد که تلفیقی از مدرنیته و هنر باستانی ایران است.

سبک طراحی پیکره ی شهرزاد

پیکره ی شهرزاد درواقع مجموعه ای از طرح های تاریخی ایران باستان است که با فناوری روز دنیا همراه شده که تاریخ و هنر ایرانیان را به رخ جهانیان کشیده است و مورد استقبال و تحسین همگان قرار گرفته است .

در طراحی آن از الِمان های اساطیر ایران باستان استفاده شده که از جمله ی آن میتوان به شکل منحصر به فرد قوری های استفاده شده در این پیکره اشاره کرد که مانند چراغ جادو طراحی شده اند یا نعلبکی های آن ها که به شکل پیاله های باستانی ساخته شده اند .

داستان پیکره ی شهرزاد

پیکره ی شهرزاد با درجه ی سپیدی 91% ، سختی خاک 7.5 و همچنین سختی لعاب 5.5 جزء بهترین پیکره های ساخته شده توسط چینی زرین است که در سال 2015 در نمایشگاه فرانکفرت آلمان رونمایی شد و از سال بعد وارد بازار شد .

پیکره ی شهرزاد شامل 24 رویه آرایی ( طرح ) مختلف است که میتواند در بر بگیرده تمام سلایق باشد .

هر طرح از این پیکره شامل سرویس های 108 پارچه (مناسب برای 12 نفر) ، سرویس های 35 پارچه ( مناسب برای 6 نفر ) و همچنین سرویس های 15 پارچه سرو چای ( مناسب برای 6 نفر ) و در دو کیفیت درجه ی عالی و درجه یک به بازار عرضه میشوند.

سرویس های 108 پارچه این پیکره عبارتند از :

یک عدد دیس بزرگ برنج با قطر 42 سانتیمتر و دو عدد دیس متوسط برنج با قطر 38 سانتیمتر میباشد که برای سرو پلو بسیار مناسب است .

دوازده عدد بشقاب برنج با قطر 27 سانتیمتر و همچنین دوازده عدد بشقاب گود برای خورشت با قطر 23 سانتیمتر که مکمل هم در طرح و سایز میباشند .

هیجده عدد بشقاب میوه خوری با قطر 20 سانتیمتر که نیاز شما برای پذیرایی از مهمانی هایتان را برطرف میکند .

دو عدد کاسه سالاد بزرگ با قطر 26 سانتیمتر مناسب برای انواع سالاد و یک عدد سوپ خوری درب دار با حجم 2830 سی سی که برای سرو پیش غذا مناسب است .

سه عدد پیاله ی با قطر 21 سانتیمتر ، شش عدد پیاله ی با قطر 18 سانتیمتر مناسب برای سرو دسر و همچنین 12 عدد کاسه سالاد کوچک با قطر 14 سانتیمتر ، سه عدد نمکپاش ، دو عدد فلفل پاش و یک عدد سماق پاش بزرگ

دوازده عدد فنجان چایی خوری . دوازده عدد زیرفنجانی چایخوری . یک عدد قندان درب دار با حجم 268 سی سی . دو عدد شکرپاش با حجم 270 سی سی و همچنین یک عدد قوری چاخوری درب دار با حجم 1215 سی سی مناسب برای سرو چای و عصرانه

سرویس های 35 پارچه این پیکره عبارتند از :

یک عدد دیس بزرگ برنج با قطر 42 سانتیمتر و دو عدد دیس متوسط برنج با قطر 38 سانتیمتر میباشد که برای سرو پلو بسیار مناسب است .

دوازده عدد بشقاب برنج با قطر 27 سانتیمتر و همچنین دوازده عدد بشقاب گود برای خورشت با قطر 23 سانتیمتر که مکمل هم در طرح و سایز میباشند . سرویس 6 نفره شامل شش عدد پیشدستی میوه با قطر 20 سانتیمتر برای مهمانی های خودمانی

یک عدد کاسه سالاد بزرگ با قطر 26 سانتیمتر ، شش عدد پیاله ی با قطر 18 سانتیمتر و شش عدد پیاله ی با قطر 14 سانتی متر مناسب برای سرو آبگوشت و سوپ و در نهایت یک عدد نمکپاش و یک عدد فلفل پاش

از سرویس 35 پارچه میتوان برای تبدیل سرویس 108 پارچه به ست 18 نفره نیز استفاده کرد .

سرویس 18 پارچه چایخوری :

شش عدد فنجان چایی خوری با قطر 8 سانتیمتر ، شش عدد زیرفنجانی با قطر 15 سانتیمتر ، یک عدد قندان درب دار با حجم 268 سی سی ، یک عدد شکر ریز یا قوری شیر به حجم 270 سی سی و همچنین یک عدد قوری درب دار به حجم 1215 سی سی که عصرهای شما را به یک دورهمی فراموش نشدنی مبدل میکند.

وجه تمایز پیکره شهرزاد

وجه تمایز شهرزاد با سایر محصولات تولید شده توسط کارخانه چینی زرین در واقع تنوع بسیار بالای طرح ها و رویه آرایی های این پیکره خاص است که در نوع خود منحصر به فرد است . همچنین میتوان به کیفیت و طراحی موزون و کم نظیرش نیز اشاره کرد که این عوامل سبب شده است تا شاهد صادرات گسترده این محصول به سایر کشورهای منطقه و کشورهای اتحادیه اروپا باشیم .

رنگ و کیفیت پیکره ی شهرزاد به صورت صد در صد در طول زمان حفظ میشود و به دلیل دمای پخت بالای 1400 درجه به هیچ عنوان در هنگام شستشو ی حتی با ماشین ظرفشویی کیفیت خود را از دست نخواهد و و همانطور که پیکره ی آن و رویه آرایی آن از دل تاریخ نشئت گرفته است یادگاریست که برای آیندگان هم خاطرات خوبی را تداعی خواهد کرد.

پرفروش ترین طرح های طلا دار و بدون طلای پیکره ی شهرزاد

تمامی رویه آرایی ها و طرح مورد استقبال مشتریان داخل و خارج از کشور قرار گرفته اند اما از بین تمامی طرح های پیکره شهرزاد میتوان به رویه آرایی رومینای طلایی و مرکادو (در طرح های تزیین شده با طلا ) اشاره کرد که بیش از هر طرح و نقشی دیگر مورد استقبال همگان قرار گرفته اند و البته همای سعادت در طرح های پلاتینی به نظر میرسد که روی شانه های رویال پلاتینی نشسته است و این طرح را به پرفروش ترین طرح تزیین شده با پلاتین ( طلای سفید ) پیکره شهرزاد بدل کرده است .

رویه آرایی های مختلف پیکره ی شهرزاد

آرایه ها :

رومینا طلایی . رویال طلای و پلاتین . سه اسلیمی . ژئومتریکال طلایی و پلاتینی . کلودیا . سیمرغ . ملانی . سمرقند . ژانتی صورتی و آبی . مریدین صورتی و آبی . جنوا . پرنسس . کلوپاترا . وایت رز . پلومارین . سفید . اشلی .

روش نگهداری و استفاده از چینی زرین

چینی زرین تولید شده از بهترین مواد ممکن است و در کوره های ریلی با دمای 1400 درجه سانتی گراد تولید شده است که کیفیت آن به تآیید اتحادیه ی اروپا رسیده است .

سرویس های آراسته شده با طلا یا پلاتین به راحتی در حین شستشوی با شوینده های مختلف از بین میرود اما فناوری جدیدی که چینی زرین از آن بهره میبرد باعث شده است که سختی لعاب 5.5 را دارا باشد و ظروف طلایی و پلاتینی چینی زرین با شستشو از بین نمیروند اما لازم به ذکر است که برای نگهداری مناسب تر آن بهتر است بجای سیم ظرفشویی از اسفنج استفاده شود . ظروف طلایی یا پلاتینی قابلیت رفتن در کاروفر یا فر را ندارند و به هیچ وجه نباید آن ها در ماکروفر یا فر قرار داد.

اما ظروف آراسته شده با فناوری داخل لعاب قابلیت استفاده در ماکروفر را دارند به این که لعاب مانند محافظی تمام نقوش را میپوشاند و مانع از آن میشود که در اثر شست و شو یا گذاشتن در ماکروفر این نقوش از بین بروند و این نوع از محصولات چینی زرین با فناوری های روز دنیا داخل لعاب شده اند که این به حفظ کیفیت و شفافیت کار کمک میکند.

مقایسه از لحاظ قیمت و کیفت با برند های ایرانی و خارجی

کیفیت چینی زرین و همینطور قیمت این برند نسبت به برند های تولید داخل امری طبیعیست که مشتریان انجام میدهند و ما هم به این امر پرداختیم . کیفیت چینی از بین 30 درصد تا 80 درصد بالاتر از تمامی برند های بازار است نزدیک ترین برند آن از نظر کیفیت چینی طوس است که حدود 30 درصد کیفیت پایین تری نسبت به چینی زرین دارد این درحالیست که از نظر قیمت چینی زرین قیمت بیار مناسبی نسبت به برند های دیگر ایرانی دارد و تقریبآ هم قیمت با برند های ایرانی دیگر از جمله طوس میباشید که این نشان میدهد این برند برای مصرف کننده اهمیت بسیاری قائل است .

مقایسه ی چینی زرین با برند های خارجی هم مسئله ایست که ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده که ما به آن هم پرداختیم . کیفیت چینی زرین نسبت به برند های خارجی بالاتر است و بسیاری از تولیدات آن به کشورهای اروپایی صادر میشود همچنین قیمت چینی زرین برای مصرف کننده های داخلی 50 درصد ارزان تر از نمونه های خلرجی است که اصلا مشخص نیست تولید کدام کشورها هستند و اعتماد به برند آن ها با توجه به قیمت دو براری نسبت به چینی زرین واقعآ سخت است.

کلام پایانی

در پایان باید اذعان داشت که با توجه به پژوهش های ما . چینی زرین و پیکره ی شهرزاد هم از لحاظ کیفیت هم تنووع و هم قیمت نمره ی بالای 9.8 از 10 را دریافت میکند و مناسب برای استفاده ی همه ی هم وطنان عزیز میباشد.

دپارتمان تولید محتوای فروشگاه اینترنتی رنگین کالا

تابستان سال 1400