مسئولیت هرگونه آسیب دیدگی و شکست مرسولات تا درب منزل، به صورت کامل به عهده رنگین کالا می‌باشد
رنگین کالا | فروشگاه تخصصی سرو و پذیرایی

همه چیز در مورد خرید فلاسک

Tuesday، ۲ Aazar ۱۴۰۰

فلاسک از جمله وسایل موردعلاقه و کاربردی ما ایرانی هاست، که در سفر، محل کار و یا خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلاسک به طور عموم وسیله‌ای است برای حفظ دمای آب جوش یا نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما با توجه به اینکه فلاسک‌ها عایق مناسبی در مقابل تغییر دما هستند کاربرد های دیگری هم دارند. مثلا بعضی از فلاسک ها که دهانه گشادتری دارند توسط کوهنوردان به عنوان ظروف نگهدای غذا استفاده می‌شوند. در این مقاله اختصاصی رنگین کالا با انواعی از فلاسک های موجود در بازار آشنا می‌شویم و سعی می‌کنیم تا به تمام سوالات شما در مورد این ابزار کاربردی پاسخ بدهیم تا در کمتر از چند دقیقه بتوانید یک فلاسک مناسب با نیاز خود تهیه کنید و از خرید خود تا مدت‌ها احساس رضایت داشته باشد.

فلاسک شیشه‌ای یا استیل؟

تفاوت فلاسک شیشه‌ای یا استیل؟ مزایا و معایب هرکدام؟ عمر کدام یک بیشتر است؟ انواع بدنه فلاسک؟

فلاسک استیل

فلاسک‌های استیل یا فلاسک وکیوم (خلاء) از استیل‌های ضد زنگ تولید می‌شوند. این نوع فلاسک بسیار با دوام است و چون معمولا از موادی مانند شیشه در آن استفاده نمی‌شود در مقابل ضربه و برخورد با زمین مقاوم است. این نوع فلاسک ها از دو دیواره تشکیل شده اند که بین آنها معمولا خلاء یا هلیوم مایع قرار دارد. ساختار فلاسک های استیک با سه لایه عایق دما باعث می‌شود تا زمان بیشتری از دمای آب را جوش نگهدارد.

مزایای فلاسک استیل

  • کیفیت ساخت بهتر از فلاسک شیشه‌ای
  • طراحی مدرن
  • عایق قویتر در مقابل دمای محیط

معایب فلاسک استیل

  • غیر قابل تعمیر درصورت سوراخ شدن
  • غیر قابل شستو شو با پاک کننده‌های اسیدی

فلاسک شیشه‌ای

فلاسک‌های شیشه‌ای که محفظه آنها شیشه‌ای است از نظر بهداشتی نسبت به نوع استیل آن بهتر بوده و تمیز کردن آنها نیز آسان می‌باشد. اما عیبی که نوع شیشه‌ای فلاسک دارد این است که با تغییر ناگهانی دما و یا هرگونه ضربه ممکن است بشکند. همین نوع فلاسک ها نیز از نظر بدنه به دو نوع با بدنه پلاستیکی و بدنه فلزی تقسیم‌بندی می‌شوند.

فلاسک‌های شیشه ژاپنی به علت کیفیت چه از لحاظ ماندگاری دما و چه از لحاظ ساخت بدنه حرف اول را می‌زند. این نوع شیشه بسیار بهتر از شیشه معمولی و صورتی است اما بر اثر تحریم های ایجاد شده در بازار کشور واردات آن کاهش پیدا کرده و به سختی امکان تامین آن برای فروشنده ها وجود دارد و به همین دلیل فلاسک های شیشه ژاپنی قیمت بسیار بالایی دارند. به طوری که فعلا خرید فلاسک شیشه ژاپنی در ایران به صرفه نیست.

فلاسک های شیشه صورتی با توجه به قیمت مناسب و نگهدارندگی بین 12 تا 20 ساعت انتخاب اول مشتریانی است که قصد استفاده معمولی را دارن.

فلاسک با شیشه های معمولی هم اخیر تولید آنها با توجه به قیمت بسیار پایین افزایش یافته و قابلیت نگهداری دما تا 4 ساعت را دارند.

مزایای فلاسک شیشه‌ای

  • تنوع رنگ بیشتر
  • طراحی متنوع
  • قیمت مقروم به صرفه
  • امکان تعمیر درصورت شکستن شیشه

معایب فلاسکشیشه‌ای

  • مقاومت کمتر در مقابل ضربه
  • ابعاد بزرگتر

چرا فلاکس‌های استیل قابل تعمیر نیستند؟

فشار گاز در فلاسک های استیل یا وکیوم 100.28 کیلو پاسکال است. اگر اسیب شدید به بدنه که باعث سوراخ شدن و از بین رفتن این فشار گاز شود تعمیر بدنه و ایجاد این فشار گاز به صرفه نیست. البته باید توجه داشت فلاسک های استیل با کیفیت ساخت بالایی تولید می‌شوند تا امکان این گونه آسیب ها کمتر باشد.

نحوه تشخیص فلاسک های شیشه زاپنی از شیشه صورتی و معمولی؟

نقطه اتصال شیشه فلاسک های ژاپنی در زیر آن قرار گرفته شده است؛ اما گره یا همان نقطه اتصال شیشه های صورتی و معمولی روی بدنه قرار گرفته است.